Amazon i Diablo III – preorder/sraorder [+update]

maj
12

Ohhhhh, jakże się dzisiaj zapieniłem z rana! A wszystko z powodu maila, który otrzymałem z Amazon.co.uk  GRRRRRRRRRRR……

Siedzę sobie, jakby nigdy nic wcinając jajecznicę przed komputerem, patrzę, a tu nowy email zatytułowany: “Important Information regarding Your Amazon.co.uk Order” (czyli: Ważna Informacja dotycząca Twojego Zamówienia w Amazon.co.uk).

We środę 9 maja złożyłem zamówienie na grę Diablo III w formie preordera, a dostawa była zaplanowana na dzień premiery gry, czyli na 15 maja (za 3 dni od momentu pisania tego tekstu). Pomyślałem więc, że ta “Ważna Informacja” nie jest w rzeczywistości w ogóle ważna, taki tam spam, że wysyłamy, pakujemy itd. No ale, po tym, gdy kliknąłem, moim oczom ukazał się las… niekompetencji. Pozwolę sobie na konstruktywną krytykę poniżej. Najpierw jednak publikuję oryginalną treść, a pod spodem tłumaczenie na jęz. polski.

“Hello,

We are contacting you regarding your Amazon.co.uk order xxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx which included the following:

—————————————————–
Diablo III (PC/Mac DVD)
—————————————————–

We’re writing to inform you that, unfortunately, due to a higher then expected level of demand, there may be a delay in dispatching your order. We are currently working with our suppliers to obtain further stock for this release and we will update you again prior to the release date with details of when we expect to fulfill your order.

We can certainly understand that this wasn’t what you expected when you placed your order and I understand if you’d prefer to cancel it. If you want to cancel an item or an order, please visit Your Account at the following page:

http://www.amazon.co.uk/youraccount

Then click “Cancel items or order”. After signing in with your e-mail address and password, you’ll be able to view your order history and cancel any item or order that hasn’t entered the dispatch process.

Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.

Warmest regards

Customer Service Department
Amazon.co.uk

 

Po polsku (moje szybkie, niedoskonałe tłumaczenie)

 

“Cześć,

Kontaktujemy się z Tobą w sprawie Twojego zamówienia w Amazon.co.uk o numerze xxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx, które dotyczy produktu:

—————————————————–
Diablo III (PC/Mac DVD)
—————————————————–

Piszemy, by poinformować Cię, że niestety, w związku z wyższym od spodziewanego poziomem zapotrzebowania, może wystąpić opóźnienie w wysyłce Twojego zamówienia. Obecnie pracujemy wraz z naszymi dostawcami nad zwiększeniem stanów magazynowych dla tego produktu. Poinformujemy Cię o zmianach w związku z tym, kiedy możliwa będzie realizacja Twojego zamówienia.

Doskonale rozumiemy, że nie tego się spodziewałeś podczas składania zamówienia i rozumiemy, jeśli chcesz je anulować. Jeśli chcesz anulować część lub całość zamówienia, odwiedź sekcję Twoje Konto na tej stronie:

http://www.amazon.co.uk/youraccount

Następnie kliknij w “Anuluj zamówienie”.  Po zalogowaniu się swoim emailem i hasłem, będziesz mógł przejrzeć historię swoich zamówień i anulować każde, którego proces realizacji się nie rozpoczął.

Prosimy o przyjęcie naszych najgłębszych przeprosin za wszelkie niedogodności.

Najcieplejsze pozdrowienia
Dział Obsługi Klienta
Amazon.co.uk

Ok, no to teraz trzeba się zastanowić, co oni mi tu właściwie napisali. A no dokładnie to, że gdy kupowałem produkt na ich stronie, wierząc obietnicy dostarczenia go o czasie, skłamali lub nie przewidzieli faktu, że nie będą w stanie wywiązać się z umowy. Cena była atrakcyjna, sprzedawca – Amazon znany i o wysokiej dotąd reputacji, więc na pewno wiele osób, w tym ja, złożyło zamówienie na jedną z najbardziej oczekiwanych gier w historii. I ONI TEGO NAJWYRAŹNIEJ NIE PRZEWIDZIELI. Albo jeszcze gorzej – przewidzieli, ale skasowali świadomie niemałe przecież pieniądze za grę, z góry zakładając, że wyślą ludziom emaila o braku dostępności, a potem będą nieanulowane zamówienia realizować przez kilka tygodni. Ostatnie zdanie to oczywiście domysły, ale jeśli jest w nich ziarno prawdy to mamy do czynienia z najzwyklejszym oszustwem.

Email, który otrzymałem, choć pełny ciepłych słów, kajania się, kultury, nie załatwia sprawy. Poczułem się oszukany, lub co najmniej wykorzystany. Amazon w tej sytuacji powinien nawet kupić kopie gry po droższej cenie i dostarczyć mi grę terminowo, nawet ze stratą dla siebie. Ostrzej mówiąc: pracownik Amazona powinien mi teraz w zębach przynieść grę pod drzwi i to za darmo w ramach szczerych przeprosin.

Celowo nie anuluję zamówienia. Zobaczymy ile im zejdzie z realizacją. Póki co, Amazon.co.uk ponosi klęskę wizerunkową, a ja więcej tam nic nie kupię, jeśli nie dostanę gry w terminie uzgodnionym w umowie, czyli za 3 dni. Oczywiście poinformuję na blogu i fejsbukowym fanpejdżu o rozwoju sytuacji.

Wkurwiłem się i nie odpuszczę.

 UPDATE

Dziś (14.05) o godzinie 17.16 czasu UK otrzymałem informację od Amazon, że gra jednak została wysłana i jutro będzie. No i po co było wysyłać wcześniej maila o opóźnieniu i denerwować klienta?

  • Wykop
  • Twitter
  • Facebook
 

11 Responses to “Amazon i Diablo III – preorder/sraorder [+update]”

  1. jerusalem mówi:

    no panie! nie mieć Diabła w dniu premiery? ja bym zaraz robił cencela. Moja kopia w pre-order zakupiona na “polskim aLLmazonie” ;) już miesiąc temu i mam nadzieję, że sprzedawca nie wywinie mi takiego numeka :)

  2. admin mówi:

    Obawiam się, że przy anulowaniu nie oddaliby nawet kasy tylko kazali sobie coś innego wybrać w ramach tej wartości. Ale chrzanię to, poczekam. A jak będzie trzeba to nawet wysmaruję po angielsku tekst i wyślę do angielskich mediów. Oni lubią takie tematy :)

  3. Sloma mówi:

    Oj Adaś, Adaś. Po pierwsze to Amazon jeszcze ci nic nie pociągnął z konta. Oni pobierają kasę w momencie wysyłki towaru to raz. Dwa, w przypadku anulowania zamówienia, dostajesz z powrotem kasę. Prawo konsumenckie stanowi, w przypadku dokonywania zakupów online, masz dokładnie 7 dni na zrezygnowanie z zamówienia i dostajesz zwrot pieniędzy łącznie z kosztami wysyłki. Od sprzedawcy zależy tylko czy zwróci tobie jeszcze koszty odesłania towaru. Amazon jest hojny i ich termin wynosi 30 dni, widzisz więc że sami idą na rękę. W tym akurat konkretnym przypadku, musisz zwrócić produkt w stanie “nieotwieranym” (chora polityka ale to nie zależy od sklepów tylko od producentów softu). Natomiast z racji tego że nie dostałeś nic a nic, jeszcze nie jesteś poszkodowany. Poza tym na stronie dalej jest “szacowany czas dostarczenia 15.5.2012″ w związku z tym niekoniecznie Amazon musi się spóźnić, zresztą sami zaznaczyli w mailu że opóźnienie MOŻE nastąpić ale niekoniecznie będzie (may – może, ale nie musi). Take it easy, to normalna procedura w takich przypadkach, no i uważaj bo jeszcze będziesz to odszczekiwał. Peace ;)

  4. admin mówi:

    Z chęcią odszczekam, gdy zobaczę 15.05 Diablo III u siebie w domu.

  5. Sloma mówi:

    Oj upartyś, uparty. ;)

  6. admin mówi:

    Chcę Diablo III 15 MAJA, tak jak zaoferowali i zgodzili się, zawierając ze mną transakcję. I tyle, żadnej filozofii tu nie ma.

  7. Piotrek mówi:

    shopto.net – pre order wyslany wczoraj, dzisiaj rano listonosz przyniosl moja kopie Diablo 3:)

  8. admin mówi:

    @Piotrek: zazdroszczę, tak to właśnie powinno wyglądać! Teraz żałuję, bo cena w tym sklepie co podałeś jest praktycznie taka sama jak na Amazonie…

  9. Dave mówi:

    #firstworldproblems
    Śmiech na sali…

  10. admin mówi:

    @Dave: Heh, ciekawe zastosowanie mema, może nawet trochę pasuje :) Z drugiej strony, nikt nie zrozumie fana gier komputerowych i świadomego konsumenta, który staje w takiej sytuacji, jak ja…

  11. Dave mówi:

    Spoko. Ja nie oceniam. Może ta gra faktycznie ratuje życie. Wiem, wiem to fajnie mieć gre odrazu i sie cieszyć już, już. Ale czy warto się denerwować i zagryzać zęby tylko przez to że przyślą dzień lub dwa później?
    Z drugiej strony wiadomo “obiecali”. Jednak chyba pieniędzy nie pobrali (jeszcze) oraz uprzedzili wcześniej oraz dali możliwość rezygnacji więc cężko mieć jakieś pretensje.
    Może jeszcze zdążyć kupić gdzieś indziej, głowa do góry :-)

Leave a Reply